Практично на фінішну пряму вийшов проєкт “Різні можливості - рівні права”, який охоплював навчальні модулі для вчителів молодших класів і асистентів. 



І сьогодні ми вирішили поговорити зі співзасновницею курсу, Наталією Косницькою та дізнатись про її враження від реалізації проєкту.
“Проєкт “Різні можливості-рівні права”, це певне продовження проєкту “Жити на рівних”, якій відбувся в рамках “Срібної монетки” 2019 року.
Відтоді, як у 2017 році я познайомилась з філософією “Перспективи 21.3” та програмою “Радість”, яка стосувалася навчання і спеціальної освіти, мене не покидала думка інтеграції цієї філософії у навчання в інклюзивну освіту, і вона стала основою. Так, складнощів багато, але якщо хотіти змін на краще, треба шукати шляхи подолання, а не перепони для бездіяльності.
Україна пройшла складний шлях у сім років:початок інклюзії у школах давав надію на зміни. Ковід, війна загальмували ці процеси. Наразі інклюзивна освіта та її розвиток, фактично заморожені.
Проєкт “Різні можливості - рівні права” має на меті підтвердити або скасувати наше бачення стосовно попереднього твердження. По перших відгуках з навчання групи вчителів початкової освіти, ми можемо зробити важливий висновок. Що саме володіння знаннями, методиками, які допоможуть вчителю якісно взаємодіяти з цією категорію дітей, зменшує страх і дає довіру та віру в можливості особливих учнів. Розуміння, що кінцевий результат може бути якісним, як для професійного задоволення вчителя, так і для користі дитини. Прибирає страх і мотивує його в розвитку, як вчителя. Сьогодні виклики такі, що навчатись і змінюватись потрібно постійно. Не має вже того, що здобувши освіту колись, ти так і будеш працювати за одними й тими ж методиками.
Хочу подякувати вчителям, які нам довірились. Ми командою намагаємось донести саме розуміння підходу до навчання за новою філософією: для чого та як.
Найскладніше ще попереду, це адвокатування змін на рівні МОН до навчальних програм, змін та підходів до освіти дітей з ментальними порушеннями, зміни філософії в цьому напрямку.
Вірю, що якщо чітко розуміти до чого прагнемо і мати гарних однодумців, можна змінити багато.”

Публікація підготовлена в рамках проєкту "“Різні можливості — рівні права. Тренінг для вчителів початкової школи НУШ з інклюзивною складовою”. Проєкт впроваджується за фінансової підтримки Zagoriy Foundation

Форма для питань