Відкритті пілотного інклюзивного класу в одній із вінницьких шкіл.

Відкритті пілотного інклюзивного класу в одній із вінницьких шкіл.

Ми любимо розказувати вам про людей та їхні ініціативи. Ще більше любимо розказувати про зміни в суспільстві, направлені на підтримку людей із синдромом Дауна.

Сьогодні той випадок, коли всі зірки зійшлись і в одному проєкті поєдналось все. Днями ми побували на відкритті пілотного інклюзивного класу в одній із вінницьких шкіл. Нам особливо приємно про це говорити, адже ми мали радість спостерігати за народженням цього проєкту і підтримувати колег у їхній ініціативі. Ще до офіційного відкриття ми поговорили із Natalya Kosnitskaya, співзасновницею ГО "Вінниця Даун Синдром" про реалізацію задуму, амбітні мрії та важливість працевлаштування людей із ментальними порушеннями. Сьогодні ділимось її історією, радіємо за Вінницьку громаду та вітаємо колег!

Я — співзасновниця Громадської Організації “Вінниця Даун Синдром”. Займаюсь зв’язками з громадськістю та очолюю проєкт “Різні можливості – рівні права”.

ГО “Вінниця Даун Синдром” опікується сім'ями, в яких виховуються діти із синдромом Дауна. Взагалі ми займаємось популяризацією інклюзивної системи підтримки людей з інтелектуальними порушеннями. Також наша робота направлена на підтримку сімей для того, щоб мінімізувати наслідки стресу від появи в родині дитини з інвалідністю. На сьогодні ГО охоплює близько 70 сімей.

На мою думку, Громадські організації — є певним важелем впливу на зміни щодо положення людей з інвалідністю. Особливо це стосується положення людей з інтелектуальними порушеннями. Діяльність ГО направлена на мінімізацію соціальних стигм і неприйняття, а також на підтримку соціалізації, адаптації і максимального включення поза межами якогось закритого простору.

Стимулом для створення ГО стала наявність власної дитини із синдромом Дауна. Головне питання, яке звучало у мене в голові — “А що буде робити моя дитина у дорослому житті?” Тому що, поки дитина маленька, є садочок, потім школа — це все проміжок соціально активного життя. Але вже після закінчення школи ми розуміємо, що ці діти залишаються поза межами соціально активного життя. Здебільшого, вони все ж таки залежні від сім'ї.

І те, що ми робимо зараз — це закладаємо фундамент. Освіта — це фундамент подальшого соціально активного життя. Говорячи про це, ми маємо на увазі і працевлаштування. Хоча, звичайно, завжди є ризик, що наші діти не будуть працевлаштовані, але я, як мама дитини з інвалідністю, маю докласти всіх зусиль, щоб дати своїй дитині можливість жити звичайним життям. І я маю бажання, мрії і віру в те, що це можливо!

Зараз час змін. Ми переживаємо важкі часи, але, однозначно, маємо можливість їх змінювати!

Власне, ми нічого нового не придумували. Ми взяли ідею, яка була у Perspectiva 21.3, дослідили її, проаналізували як працює проєкт у спеціалізованій школі. Разом із ВБО “Даун Синдром” виграли грантовий конкурс (проєкт “Срібна монетка” від Ukrsibbank BNP Paribas Group). Завдяки цьому створили 2 навчальні групи із дітей із синдромом Дауна і дітей з аутизмом. Завдяки цьому ми показали, що різні діти, які навчаються за пропрацьованою програмою, з методичними рекомендаціями, з командою навчених викладачів, можуть засвоїти певні напрямки робочих професій. Це був невеликий проєкт, всього на 4 місяці, але він показав, що якщо створити умови, результат точно буде.

Тоді у мене закралась думка “Чому б це не зробити в межах загальноосвітньої школи?”

Було зрозуміло, що, починаючи з 5 класу, дітям додаються різні предмети, які не можуть бути однаково засвоєні всіма. Але діти повинні мати можливість використовувати з користю той час, який вони проводять у школі. Саме тому створився проєкт “Різні можливості – рівні права”. У нас зараз 9 дітей з різними нозологіями, які навчаються у різних школах Вінниці, 3 рази на тиждень збираються у тій школі, яка має ресурси прийняти дітей. Тому у нас виникла природна потреба в приміщенні. Але оскільки ми хочемо зробити пілотний клас у межах шкільної освіти, то важливо, щоб це приміщення було в будівлі школи.

Зараз нам місто виділило підвальне приміщення на базі загальноосвітньої школи. Тому ми одночасно з бажанням залишити дітей у соціумі, закрили потребу в безпеці. Адже під час повітряних тривог діти можуть продовжувати навчання. Фактично, основну чорнову роботу ми закінчили. Зараз доробляємо підлогу займаємось питанням водопостачання. Бо у підвальному приміщенні воно не передбачене.

Це великий простір у 100 кв.м. Ми його облаштували так, що буде трансформаційна зона з перегородкою. Буде окремо простір для навчання, окремо кухня, окремо туалет. Ми будемо проводити тут заняття, майстер-класи, тренінги, перегляди кінофільмів і т.д.

Ми мріємо амбітно. І особисто я не згодна з тим, що якщо людина з інвалідністю, то їй можна зробити хоч щось, вона і тому буде вдячна. Тому, якщо ми говоримо, що хочемо аби наші діти змогли вивчати кулінарію, то в зоні кухні має бути відповідне обладнання: кухонна плита, мийка, холодильник і т.д. І, звісно ж, там має бути якісно проведена проводка. Бо це безпека не тільки наших дітей, а й усієї школи. Ми не можемо собі дозволити економити на безпеці. Вінницька міська рада взяла на себе витрати за ремонт підлоги. А ресурсами школи, безпосередньо навпроти класу, було зроблено туалет. Дякувати, що це навантаження впало не на нас. Але проведення каналізації з виходом від раковин — це вже наша робота. І це теж потребує значних коштів.

Завдяки підтримці друзів, партнерів, спонсорів і магазинів, які ставили розумні ціни для нас, ми змогли зробити не тільки безпечний простір, але і візуально гарний. Адже не менш важливо отримувати естетичне задоволення від місця, яке на багато років стане твоєю другою домівкою.

Крім офіційного відкриття також хочемо провести круглий стіл із представниками тих структур, які безпосередньо можуть впливати на розвиток суспільства і подібної діяльності. Адже, говорячи про інклюзію, ми не можемо зробити все самі. Хороший результат буде тільки за умови спільної роботи багатьох людей.

Ми дякуємо Bevar Ukraine - українська група” за частковий ремонт приміщення; Посольство України в Республіці Корея/주한 우크라이나대사관 і, особисто, Послу Dmytro Ponomarenko за купівлю обладнання; ПОДРУЖЖЯ УКРАЇНСЬКИХ ДИПЛОМАТІВ/Ukrainian Diplomatic Spouses та Tanya Sybiha за допомогу у пошуку партнерів. Ваш внесок у розвиток інклюзивної освіти і працевлаштування людей із інтелектуальними порушеннями неоціненний!

Публікація підготовлена за підтримки Center for Disaster PhilanthropyUkraine Humanitarian Crisis Recovery FundSee less